4/5/18

Parlant la gent s'entén


Qui té boca s'equivoca. També els mestres, perquè són persones com tu i com jo, poden equivocar-se. Però... ens agradaria que els nostres fills fossin educats per robots???
L'escola és un espai on aprendre, entre moltes altres coses, a conviure. El conflicte (ho sabem des de fa segles) és inherent a la cultura i les societats són dinàmiques perquè estan formades per persones. Però els humans, a diferència de les bèsties, tenim un cervell per pensar i el llenguatge per resoldre els conflictes a través del diàleg; també ens hem dotat d'eines que, com la democràcia, afavoreixen la justícia i la pau.
Vull que la meva filla aprengui a conviure, a dialogar, a pensar críticament. No voldria que esdevingués un robot al servei dels grans capitals, ni un rajol més de la base que sostingués una dictadura.
Per això m'agrada que vagi a l'Escola de Vall-llobrega. Aquí, com a totes les escoles catalanes, les mestres ensenyen la mainada a respectar l'altre i a pensar, entre moltes altres coses! També m'agrada perquè, com totes les escoles catalanes, és democràtica i s'hi aprèn a parlar; s'hi pot parlar... de tot. 
I, com que no sempre estem d'acord però ens respectem i confiem, els pares i mares tenim sempre la possibilitat de parlar amb els mestres, amb la direcció, de dir la nostra a través del Consell Escolar i l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes. Perquè (m'ho van ensenyar de petita) parlant la gent s'entén.


1 comentari:

Rosa Guàrdia ha dit...

Felicitats per l'article, persistir en aquests objectius és molt necessari.